ویدیوبروسکوپ چیست ؟

بورسکوپ (گاهی اوقات به این نام شناخته میشود ، اگرچه این تلفظ غیر استاندارد است)ابزاری نوری است که برای کمک به چک کردن تصویری حفره های باریک و دشوار یا غیر قابل دسترسی طراحی شده است .متشکل از یک لوله سفت و سخت یا انعطاف پذیر با لنز و یک نمایشگر در یک انتهای آن است.از طرف دیگر، لنز یا دوربین عینی ، توسط یک سیستم نوری یا الکتریکی به یکدیگر متصل می شوند. سیستم نوری در بعضی موارد برای افزایش روشنایی و کنتراست همراه با نور (به طور معمول فیبر نوری) است. یک تصویر داخلی از شی روشن شده توسط عدسی عینی شکل می گیرد و توسط چشمی بزرگ می شود که آن را به اپراتور ارائه می دهد.از بورسکوپ برای بازرسی به صورت چشمی استفاده می شود در واقع در نواحی ای که از طریق دیگر غیرقابل دسترسی باشد ، یا در مواردی که دسترسی آن به فعالیت تخریب کننده ، زمان بر و یا گران قیمت نیاز دارد. دستگاه های مشابه برای استفاده در داخل بدن انسان به عنوان آندوسکوپ نامیده می شوند. بورسکوپ ها بیشتر در تکنیک های آزمایش غیر مخرب برای تشخیص نقص استفاده می شود.

بورسکوپ ها معمولاً در بازرسی بصری موتورهای هواپیما ، توربین های گازی صنعتی هوادهی ، توربین های بخار ، موتورهای دیزلی و موتورهای خودرو و کامیون استفاده می شوند. توربین های گازی و بخار به دلیل الزامات ایمنی و نگهداری نیاز به توجه خاصی دارند. از بازرسی بورسکوپ در موتورها می توان برای جلوگیری از نگهداری غیرضروری استفاده کرد ، که برای توربین های بزرگ می تواند بسیار پرهزینه باشد. آنها همچنین در ساخت قطعات ماشینی یا ریخته گری برای بازرسی از سطوح حیاتی داخلی سوراخكارها ، اتمام سطح یا سوراخ های كامل استفاده می شوند. سایر موارد معمول شامل کاربردهای پزشکی قانونی در اجرای قانون و بازرسی ساختمان و در اسلحه سازی برای بازرسی از سوراخ های داخلی سلاح گرم است. در جنگ جهانی دوم ، از بورسکوپ های سفت و سخت ابتدایی برای بررسی سوراخ های داخلی (از این رو “دامنه” سوراخ) اسلحه های بزرگ برای نقص استفاده شد.

بورسکوپ تصویری یا “ویدیوبروسکوپ” مشابه بورسکوپ انعطاف پذیر است اما از یک دوربین فیلمبرداری مینیاتوری در انتهای لوله انعطاف پذیر استفاده می کند. انتهای لوله درج شامل نوری است که امکان گرفتن فیلم یا عکس ثابت را در اعماق تجهیزات ، موتورها و سایر فضاهای تاریک فراهم می کند. به عنوان ابزاری برای بازرسی بصری از راه دور ، توانایی گرفتن فیلم یا عکس ثابت برای بازرسی بعدی یک مزیت بزرگ است. یک نمایشگر در انتهای دیگر نمای دوربین را نشان می دهد و در بعضی از مدل ها می توان از طریق یک جوی استیک یا کنترل مشابه موقعیت مشاهده را تغییر داد. از آنجا که یک موجبر پیچیده فیبر نوری در یک بورسکوپ سنتی با یک کابل برق ارزان قیمت جایگزین می شود ، بورسکوپ های تصویری می توانند بسیار کم هزینه تر و با وضوح بالقوه بهتر

در ادامه شما میتوانید جهت دریافت مشاوره و خرید متناسب با نیاز خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

BS128

ویدیو بروسکوپ

ویدیو بروسکوپ

صفحه نمایش: 24 اینچ نوع TFT
وضوح صفحه نمایش:480*234 پیکسل
نوع پراب: جدا شونده و قابل تعویض

قیمت : 32,800,000 ریال

BS-280

ویدیو بروسکوپ BS-280

ویدیو بروسکوپ

صفحه نمایش: 3.5 اینچ نوع TFT
وضوح صفحه نمایش:320*240 پیکسل
نوع پراب: جداشونده و قابل تعویض

قیمت : 68,000,000 ریال

BS-151

ویدیو بروسکوپ BS-151

ویدیو بروسکوپ

صفحه نمایش: 3.5 اینچ نوع TFT
وضوح صفحه نمایش: 320*240 پیکسل
نوع پراب: جدا شونده و قابل تعویض
.
قیمت : 50,000,000 ریال