دیتالاگر چیست ؟

 

دیتالاگر (دستگاه ثبت و ذخیره داده) دستگاه های الکترونیکی هستند که به طور خودکار پارامترهای محیطی را با گذشت زمان کنترل و ضبط می کنند و امکان سنجش ، مستند سازی ، تجزیه و تحلیل شرایط را فراهم می کنند.دیتالگر  شامل یک سنسور برای دریافت اطلاعات و تراشه کامپیوتری برای ذخیره آن است. سپس اطلاعات ذخیره شده در دیتالگر برای تجزیه و تحلیل به رایانه منتقل می شود.ورود به سیستم در پارامترهای مانیتور شامل دما ، رطوبت ، مصرف برق تک و سه فاز ، CO2 ، mV ، mA ، ولتاژ ، پالس یا شمارش است.

جمع آوری داده ها، نمونه برداری از دنیای واقعی برای تولید داده هایی است که توسط یک کامپیوتر قابل دستکاری است. گاهی اوقات DAQ به طور مختصر ، دستیابی به داده ها معمولاً شامل دستیابی به سیگنال ها و شکل های موج و پردازش سیگنال ها برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر است. اجزای سیستم های جمع آوری داده ها شامل سنسورهای مناسبی هستند که هر پارامتر اندازه گیری را به یک ولتاژ الکتریکی تبدیل می کنند ، که توسط سخت افزار جمع آوری داده ها (مثل دیتالاگرها) به دست می آید. داده های بدست آمده معمولاً در کامپیوتر نمایش داده و تجزیه  تحلیل می شوند.

نکات مثبت و کاربردی استفاده از یک دیتالاگر :

ورود به سیستم داده ها می تواند به صورت دستی با مشاهده مداوم انسان انجام شود. یک نمونه از این موارد ممکن است ضبط تغییرات دما در طی یک ساعت در یک اتاق با گرمای مرکزی با استفاده از یک تایمر ، دماسنج ، قلم و کاغذ باشد. با این وجود ، استفاده از یک الگو داده الکترونیکی بسیار مؤثرتر ، دقیق تر و مطمئن تر از خواندن دوره های دستی است. این ابزار تمام کارهای  ذکر شده در بالا را انجام می دهد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

 

 موارد گوناگون استفاده از دیتالاگر:

  • تحقیقات زیست محیطی در مورد تغییرات آب و هوا ، الگوهای آب و هوا ، تغییرات فصلی ، زیستگاه های حیات وحش ، اقیانوس ها و رودخانه ها.
  • تحقیقات زیست محیطی در مورد تغییرات آب و هوا ، الگوهای آب و هوا ، تغییرات فصلی ، زیستگاه های حیات وحش ، اقیانوس ها و رودخانه ها.
  • تهیه ، نگهداری ، حمل و نقل و نمایش مواد غذایی.
  • آزمایشگاه ها و مراقبت های بهداشتی: فرآیندهای عقیم سازی ، کاربردهای کرایوژنیک و کنترل های زیست محیطی. در حمل و نقل واکسن ها ، فرآورده های خونی ، ارگان ها و تجهیزات پزشکی؛ و برای نگهداری پزشکی در یخچال ، فریزر و اتاقهای فرهنگ.
  • صنعت لجستیک: نظارت بر دما و رطوبت هنگام ذخیره سازی و حمل و نقل و در کل زنجیره سرد
  • در کشاورزی ، باغداری و پرورش دام: نظارت بر شرایط رشد ، انبارداری ، حمل و نقل و بهداشت حیوانات. 
  • ساخت ، از جمله برنامه های فرآیند ، محیط زیست / فرآیندها ، مدیریت انرژی و امکانات.موزه ها و گالری ها: نمایش و حمل و نقل اقلام حساس؛ نظارت بر مصنوعات و بایگانی ها.

برخی الزامات استفاده از دیتالاگرها:

 

  • دستورالعمل EC صنعت مواد غذایی 92/1 بیانگر این است که هر سازمانی که در تهیه ، ذخیره یا حمل و نقل مواد غذایی دخیل باشد باید بتواند بررسی کند که درجه حرارت در سطوح مشخص شده حفظ شده است (با توجه به اطمینان). ورود به سیستم داده ها می تواند قابلیت ردیابی کلی از آماده سازی اولیه تا تحویل در مقصد نهایی را داشته باشد.
  • نظارت دقیق محیط زیست به شرکتها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که از سیستم های HVAC برای حداکثر بازدهی استفاده می کنند ، اطمینان از رفاه حال سرنشینان و مصرف انرژی و هزینه های آن به حداقل می رسد.

  • دیتالاگرهای دی اکسید کربن به بررسی صحت عملکرد سیستم های HVAC کمک می کنند و می توانند به پیروی از توصیه های BB101 در مورد تهویه و غلظت CO2 در ساختمانهای مدرسه کمک کنند. مقررات ساختمانی دولت HM اهمیت تهویه قابل کنترل در حفظ کیفیت هوای داخل خانه و جلوگیری از هدر رفتن انرژی را بیان می کند و استفاده از ردیاب های CO2 را به عنوان یکی از ابزارهای دستیابی به این امر برجسته می کند.

در ادامه شما میتوانید جهت دریافت مشاوره و خرید متناسب با نیاز خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

DT-191

دیتالاگر دما DT-191

دیتالاگر دیجیتال دما

دما: -40... 70 درجه سانتیگراد
دقت اندازه گیری: ±1 درجه سانتیگراد
زمان نمونه برداری:1دقیقه تا 1 ساعت

قیمت : 12,000,000 ریال

DT-172TK

دیتالاگر دما و رطوبت DT-172TK

دیتالاگر دیجیتال دما و رطوبت

دما: -40...70 درجه سانتیگراد
دقت اندازه گیری:±0.5 درجه سانتیگراد
رطوبت: 0...100 % RH
زمان نمونه برداری: 1 دقیقه ... 24 ساهت
 تماسی (همراه با پراب):-200...1370 درجه
قیمت : 27,000,000 ریال

DT-191A

دیتالاگر دما و رطوبت DT-191A

دیتالاگر دیجیتال دما و رطوبت

دما: -40...70 درجه سانتیگراد
رطوبت :0...100 % RH
دقت دما: ±1 درجه سانتیگراد
زمان نمونه برداری: 1 دقیق ... 24 ساعت
قیمت : 14,300,000 ریال