سرعت سنج باد چیست ؟

 

آنمومتر(سرعت سنج باد) دستگاهی است که برای اندازه گیری سرعت و جهت باد استفاده می شود. همچنین یک وسیله ثابت متداول ایستگاه هواشناسی است. این اصطلاح از واژه یونانی anemos گرفته شده است ، به معنی باد ، و برای توصیف هر ابزار سنجش سرعت باد مورد استفاده در هواشناسی است. اولین توصیف شناخته شده از آنمومتر توسط لئون باتیستا آلبرتی در سال 1450 ارائه شد.آنمومترها بر اساس نوع نیاز و پیشرفت تکنولوژی ساخت همواره  در انواع مختلفی ارائه میشوند. در ادامه برخی از آنها را نام میبریم و به معرفی  مدلی که امروزه از بیشترین درخواست هاست می پردازیم.اندازه گیری سرعت باد مفهومی است که بسیاری از کاربران بیش از همه با استفاده از فضای باز با آن مرتبط هستند. با این حال ، در حقیقت نه تنها در فضای بیرون از یک سرعت  سنج باد استفاده می شود. به طور خاص ، ممکن است استفاده از آنمومتر برای اندازه گیری سرعت هوا در اتاق ها نیز منطقی باشد. سیستم های تهویه بر اساس هوا ، دما و رطوبت برنامه ریزی  می شوند. اگر این مقادیر صحیح یا متغیر نباشد ، ممکن است بر کیفیت هوای داخل ساختمان تأثیر بگذارد. مشکل اینجاست که همیشه کنترل سیستم های تهویه آسان نیست.اینجاست که نیاز به آنمومتر به وجود می آید. بسته به نوع طراحی ، می توان آن را به راحتی از طریق تلسکوپ در محور تهویه قرار داد تا بتواند اندازه گیری هایی را در آنجا انجام دهد.

از قدیمی ترین ها میتوان مدل آنمومتر جامی شکل(cup anemometer)، از مدلی که در آن از مایع استفاده میشود و تحت عنوان آنمومتر لوله ای(Tube anemometer) شناخته میشود…

بادسنج پره ای (Vane Anemometer) :

 

بادسنج پره برای این کار ایده آل است. بیشتر مدل ها با یک کاوشگر تلسکوپی تعبیه شده اند. این کار اندازه گیری جریان را در مجاری بسیار آسان می کند. با این حال ، استفاده در فضای باز نیز ممکن است.بسته به نیاز شما به ابزار ، شما این گزینه را دارید که فقط برای اندازه گیری سرعت باد ، از آنمومتر پره ای استفاده کنید. همچنین می توانید آن را به عنوان یک ابزار اندازه گیری جریان مورد استفاده قرار دهید. در برخی نسخه ها امکان اندازه گیری نقطه شبنم و دمای لامپ مرطوب نیز وجود دارد. این مقادیر ، در ترکیب سرعت هوای و دمای هوا ، می تواند برای تحلیل شما بسیار مفید و مهم باشد.

این سرعت سنج های باد دارای یک پره داخلی است که می تواند قطر متفاوتی داشته باشد. برای اندازه گیری جریان نیز می توانید از هود جریان ولتاژ نیز استفاده کنید. ترکیب ابزارهای اندازه گیری مختلف امری اساسی است ، به ویژه هنگامی که به مقادیر کارآمد و مفصل متکی نیاز دارید. در این حالت ، شایسته است نسخه های مختلفی را در اینجا ترکیب کنید ، مانند ابزار اندازه گیری جریان ، آنومتر سنج حرارتی و هود جریان صدا..

در ادامه شما میتوانید جهت دریافت مشاوره و خرید متناسب با نیاز خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

DT-90

سرعت سنج باد DT-90

سرعت سنج باد

سرعت: 0.4...30 m/s
دما: -10...60 °C
.
قیمت : 12,650,00 ریال

DT-8894

سرعت سنج باد DT-8894

سرعت سنج باد  

سنسور مجزا با اندازه گیری فلو هوا و دماسنج
سرعت: 0.4...30 m/s
غیر تماسی/لیزری: -20...500 °C
دما هوبوری: -10...6 °C
قیمت : 31,000,000 ریال

DT-850

سرعت سنج باد DT-850

سرعت سنج باد  

سرعت: 0.4...30 m/s
رطوبت نسبی: 0...100 %RH
دما هوا عبوری: -10...60  °C
قیمت : 26,400,000 ریال

DT-8880

سرعت سنج باد DT-8880

سرعت سنج باد 

همراه با سنسور گرمایی
سرعت:0.1...25 m/s
اندازه گیری سرعت بر اساس واحدهای:
Knote,MPH,Km/h,ft/min , m/s
قیمت : 37,000,00 ریال