همه چیز درباه غبارسنج یا همان پارتیکل کانتر

 

غبارسنج (شمارنده ذرات موجود در هوا) نقش مهمی در نظارت ، طبقه بندی و تشخیص منبع و میزان آلاینده ها در عملیات تمیز کردن دارند. تولید کنندگان نیمه هادی ها ، نمایشگرهای صفحه تخت و واحدهای ذخیره سازی دیسک سخت مدتهاست که رابطه بین کیفیت هوای بهتر و افزایش بازده نهایی را تشخیص داده اند. به طور خاص ، کنترل ذرات ناشی از هوا برای دستیابی به صدور گواهینامه ISO از اتاق ها ، مناطق و فضاهای تمیز ضروری است. از آنجا که فضاهای کاری با تقاضای تولید تغییر می کنند ، دسترسی به تجهیزات نظارتی موضعی برای اندازه گیری و حفظ سطح تمیزی مطلوب ضروری است.

تولیدات الکترونیکی نیاز به کنترل دقیق محیطی و رویه ای  دارد ، به ویژه هنگامی که فرآیندها به مواد سمی ، قابل اشتعال ، خورنده یا واکنش پذیر احتیاج دارند. به سبب آن ، فرایندها و افراد در طول یک جلسه تولید ، ذرات را معرفی و شناسایی می کنند. هنگامی که اجزاء با گرد و غبار ، میکروب های موجود در هوا ، ذرات آئروسل و رطوبت درآمیخته شوند ، بازده به طرز چشمگیری افت می کند. شمارنده های ذرات اطمینان حاصل می کنند که ماشین آلات اتاق تمیز و ویژگی های طراحی ، مانند فیلترهای هوا و دریچه ها ، در حین تولید و در حالت استراحت به طور صحیح عمل می کنند. بسته به اندازه ذرات مورد نظر ، ابزار دقیق انواع مختلفی از قابلیت ها را فراهم می کند. میزان حساسیت شمارنده ذرات بر اساس کاربرد متفاوت است و بنابراین ویژگی هایی را طراحی می کنند که ذرات را ردیابی و شمارش می کنند

تفاوت بین غبارسنج چگالشی و غبارسنج نوری چیست؟

غبارسنج چگالشی (CPC) ، که گاه به آن به عنوان کانتر هسته (Conducation Nuclei Nuclei) (CNC) گفته می شود ، غلظت ذرات بسیار ریز را غیر قابل کشف توسط فوتومترها یا OPC ها می سنجد. درج کارتریج دارای یک مایع با خلوص بالا ، معمولاً ایزوپروپیل الکل یا بوتانول با معرف می باشد که برای نمونه های هوا ورودی استفاده می شود. هنگامی که ذرات و مایع با هم درگیر هستند ، نانوذرات به اندازه تقریبی 10-12 میکرو متر گسترش می یابند ، بنابراین امکان تشخیص آسانتر را فراهم می کنند. این فرایند به عنوان هسته همگن شناخته شده است. شمارنده ذرات CPC با تنظیم دقیق سطح اشباع در هنگام نوسان دما ، به مقدار اشباع ایده آل ، به طور معمول بین 100-200٪ ، می رسند. هرچه اشباع یکنواخت تر باشد ، CPC با دقت بیشتری می تواند پالس های واریانس جداگانه ای از نور پراکنده شده با عبور ذرات را تشخیص دهد. ذرات ناهمگن و / یا غیر دایره ای به نتایج آزمون فریب اشتباه یا غلط کمک می کند ، برجسته سناریویی که CPC ها نسبت به پیشخوان های ذرات نوری استاندارد پیدا می کنند. شمارنده ذرات نوری استاندارد فاقد حساسیت به ضبط ذرات در آستانه تقریباً 50 نانومتر است. شمارنده ذرات چگالش بسته به مدل ، تمام ذرات را تا 1 نانومتر در نظر می گیرند. از طرف دیگر ، CPC ها نمی توانند داده ها را در مورد اندازه ذرات ارائه دهند ، فقط می توانند آنها را بشمارند.

DT-9881M

انواع پارتیکل کانتر برای اتاق های استریل :

 

پارتیکل کانتر دستی یک وسیله کوچک و قابل حمل است که به راحتی با استفاده از تست ، فیلترهای HEPA ، هودهای جریان لمینار و محیط های تمیز به راحتی قابل استفاده است. آنها ذرات فیزیکی را به اندازه 0.3 میکرون تا 10 میکرون ردیابی و شمارش می کنند. سیستم های دستی دستیابی به اطلاعات را به صورت محلی ضبط می کنند که توسط صفحه نمایش داخلی ساخته می شود. قیمت اغلب با توجه به قابلیت های اندازه ذرات ، تعداد کانال های ورودی هوا و ویژگی های اضافه شده از قبیل و دمای هوا ، اتصال Wi-Fi ، ظرفیت نمونه و قرائت رطوبت تعیین می شود.  برای مثال نگاهی به پارتیکل کانتر مدل DT-9881M CEM می اندازیم،که همه موارد فوق را در بر میگیرد

موارد استفاده از پارتیکل کانتر ها :

  • آزمایش نشت فیلتر هوا
  • ریشه کن کردن آلودگی
  • آزمایش نشت فیلتر و کارآیی آن
  • بررسی زمان واقعی نقطه تمیز در حین کار
  • ایجاد روال آزمایش استاندارد برای نظارت طولانی مدت و ورود به سیستم داده ها

کدام سایز پارتیکل کانتر در تولیدات الکترونیک به کار میرود؟

برای هر محیط ، الزامات تشخیص ذرات به نسبت کاربرد تغییر می کند. به طور معمول ، اندازه ذرات توسط سازندگان مختلف الکترونیک مورد بررسی قرار می گیرد:

ساخت نیمه هادی: um / 0.1 ام و پایین تر

تولید کنندگان دیسک سخت: 0.2 0.2 تا 0.3

تولید صفحه نمایش صفحه تخت: 0.3 و 1.0

در ادامه شما میتوانید جهت دریافت مشاوره و خرید متناسب با نیاز خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

DT-9881M

پارتیکل کانتر

غبارسنج پارتیکل کانتر

سایز ذرات: 0.3,0.5,1,2.5,5,10 میکرومتر
سطح تراکم حجمی کانال طبق استاندارد: 
0...500 ug/m3
قیمت : 315,000,000 ریال