تاریخچه نیاز به نشت یاب های گاز :

 

اولین روش های تشخیص گاز توسط معدنچیان ذغال سنگ در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در طول انقلاب صنعتی مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا ، آنها فردی را برای پوشیدن پتوی خیس و حمل یک فتیله با انتهای روشن شده در آتش سوزی ، انتخاب میکردند. آنها فتیله روشن را در امتداد دیواره های معدن جابجا می کردند و اگر اثر بنزین و متان وجود داشت ، فتیله آتش می گرفت. پتوی مرطوب بیشتر اوقات تستر را ایمن نگه می داشت. با این حال ، گاهی اوقات مقدار زیاد متان باعث شده است که کل منطقه در شعله های آتش گرفتار شود. وقتی صنعت معدن متوجه شد که استفاده از انسان به عنوان یک ردیاب نشت قابل حمل گاز بسیار خطرناک است ، آنها به دنبال روش های دیگری بودند.

روش بعدی شامل قناری ها است. قناری ها به این دلیل انتخاب شدند که بخشی از سیستم عصبی آنها که تنفس را کنترل می کند شباهت زیادی با انسان دارد. قناری ها همچنین به دلیل داشتن یک حلقه بلند و ملودیک مشهور هستند. معدنچی ها قناریها را در قفس پرندگان با خود به تونل های مین می رسانند. آنها مرتباً تغییرات آهنگ را بررسی می کردند. هنگامی که یک قناری شروع به لرزیدن قفس های خود کرده و یا آواز خواندن را متوقف کرده است ، این به افراد داخل معدن نشان می داد که متان وجود دارد و آنها نیاز به فورا منطقه را تخلیه می کنند.

ظهور نشت یاب های مدرن :

نشت یاب گاز وسیله ای است که وجود گازها در یک منطقه را تشخیص می دهد ، اغلب به عنوان بخشی از سیستم ایمنی به کار میرود.این نوع تجهیزات برای تشخیص نشت گاز یا سایر گازهای گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد.  می تواند با یک سیستم کنترلی هماهنگ شود تا یک فرآیند به طور خودکار خاموش شود. یک ردیاب گاز می تواند زنگ هشدار را برای اپراتورهای منطقه که نشت در آن رخ می دهد ، فراهم کند و این فرصت را برای خروج آنها فراهم می کند. این نوع وسیله بسبار مهم و کارآمد است زیرا گازهای زیادی وجود دارند که می توانند برای زندگی موجودات در طبیعت مانند انسان یا حیوان مضر باشند.

نشت یاب ثابت و قابل حمل :

 

ردیاب های گاز را می توان طبق مکانیسم بهره برداری (نیمه هادی ها ، اکسیداسیون ، کاتالیزوری ، فوتونیزاسیون ، مادون قرمز و غیره) طبقه بندی کرد. دستگاههای قابل حمل و نشتیاب های ثابت گاز به دو عامل اصلی دسته بندی می شوند. از ردیاب های قابل حمل برای نظارت بر جو اطراف پرسنل استفاده می شود . به صورت دستی یا پوشیده از لباس یا بر روی کمربند پوشیده می شود. این ردیاب های گاز معمولاً با باطری کار میکنند. آنها هنگامی که سطح خطرناک بخارات گازی شناسایی شوند ، هشدارها را از طریق سیگنال های قابل شنیدن و قابل مشاهده ، مانند آلارم و چراغ های چشمک زن ، منتقل می کنند. از ردیاب های گاز ثابت می توان برای تشخیص یک یا چند نوع گاز استفاده کرد. ردیاب های نوع ثابت معمولاً در نزدیکی منطقه فرآیند یک کارخانه یا اتاق کنترل یا منطقه حفاظت شده مانند اتاق خواب مسکونی نصب می شوند. به طور کلی ، سنسورهای صنعتی بر روی سازه های فلزی سبک از نوع ثابت نصب شده اند. یک کابل ردیاب ها را برای نظارت مداوم به یک سیستم SCADA متصل می کند. برای یک وضعیت اضطراری می توان یک اتصال متقاطع را فعال کرد.

GD-3303

نشت یاب گاز یخچال و کولر

نشت یاب گاز یخچال و کولر SF6

محدوده اندازه گیری:بر حسب 0...10 ppm 
دیگر قابلیت ها: 
ولوم تنظیم حسایت
همراه با کیف حمل
قیمت : 41,000,000 ریال

GD-3308

نشت یاب گاز شهری

نشت یاب گاز شهری

محدوده اندازه گیری: 0...10000 ppm
دیکر قابلیت ها:
آلارم هشدار،چراغ پس زمینه نمایشگر
حافظه مینیم/ماکزیمم/Hold مقادیر
قیمت : 42,000,000 ریال

CO-181

سنجش مونواکسید کربن

سنجش مونواکسید کربن

محدوده اندازه گیری: برحسب 0...1000 ppm
دیگر قابلیت ها:
آلارم هشدار،دقت بالا و سعت پاسخ سریع
حافظه داخلی جهت 10 ثبت مقادیر اندازه گیری شده
قیمت : 36,300,000 ریال